Descoperire accidentală, folia cu bule

În decursul anilor au loc multe descoperiri unele căutate, unele întâmplătoare unele având  un impact  covârșitor asupra omenirii și a lucrurilor pe care le folosim. Unul dintre ele este chiar folia cu bule descoperită în anul 1957 de  2 inventatori Alfred Fielding și Marc Chavannes au încercat să creeze un tapet tridimensional de plastic. Au pus două bucăți de perdea de duș din plastic printr-o mașină de etanșare termică, dar au fost dezamăgiți de rezultate: o foaie de film cu bule de aer prinse.     

Însă tânărul Howard Fielding fiul lui Alfred Fielding , care avea în jur de 5 ani la acea vreme , este  legat de  invenția neobișnuită a tatălui său, și nu avea nici cea mai mică idee că următoarea sa acțiune îl va face un trendsetter. În mâinile lui era o foaie de plastic cu perinite umplute cu aer peste ea și  pe măsură ce trecea cu degetul filmul cu bule amuzante, nu a putut rezista tentației: a început să spargă bulele – exact așa cum a făcut o mare parte din restul lumii de atunci. „Îmi amintesc că m-am uitat la chestii și instinctul meu a fost să-l strâng”. El a adăugat, chicotind: „Au fost foarte amuzanți să pop. Bulele erau mult mai mari atunci, așa că au făcut un zgomot puternic. ” Oameni, „ Zic că sunt prima persoană care a lansat Bubble Wrap, dar sunt sigur că nu este adevărat. Adulții de la firma tatălui meu au făcut probabil acest lucru pentru asigurarea calității. Dar am fost probabil primul copil, spune Fielding.” Și astfel Fielding, , a devenit prima persoană  care a folosit folie cu bule  pentru distracție – care a fost denumită ulterior Bubble Wrap.

Cu toate acestea, inventatorii nu și-au respins total eșecul. Li s-a acordat primul dintre mai multe brevete pentru procesul și echipamentul de gofrare și laminare a materialelor, apoi au început să se gândească la utilizări: mai mult de 400, de fapt. Unul fiind izolația cu efect de seră dar nu a avut efectul dorit, dar în cele din urmă a avut la fel de succes ca tapetul texturat. Produsul a fost de fapt testat în sere, dar să dovedit ineficient.

Pentru a-și dezvolta în continuare produsul neobișnuit, care a fost denumit Bubble Wrap, Fielding și Chavannes au fondat Sealed Air Corp. Abia după ce au decis să-l folosească ca material de ambalare, au găsit succes.  IBM a introdus recent unitatea 1401 și avea nevoie de o modalitate de a proteja dispozitivul delicat în timpul tranzitului. Restul, după cum se spune, este istorie.  Materialul obținut fost răspunsul la problemele IBM care își puteau expedia computerele fără avarii. Asta a deschis ușa pentru multe alte companii care au înceaput să folosească Bubble Wrap.

Companiile mici de ambalare au îmbrățișat rapid nouă tehnologie. Pentru ei, Bubble Wrap a fost un dar de la Dumnezeu. Anterior, cel mai bun mod de a proteja un articol în timpul transportului era să îl învelească cu hârtie de ziar. Era dezordonat, deoarece cerneala din ziarele vechi frecea adesea pe produs și pe cei care îl manipulau și nici nu  oferea o protecție atât de mare.

          Sealed Air a început să crească pe măsură ce Bubble Wrap se folosea din ce în ce mai mult. Produsul a evoluat în diferite forme, dimensiuni, rezistențe și grosimi pentru utilizări extinse: bule mari și mici, foi largi și scurte, role mari și scurte. În tot acest timp, mai mulți oameni descopereau bucuria de a sparge acele buzunare umplute cu aer. Invenția a revoluționat industria de transport maritim și a făcut posibilă era comerțului electronic, protejând miliarde de produse livrate la nivel mondial în fiecare an.

          Evoluția companiei a fost una ascendentă și a reușit să-și stabilizeze funcționarea și să-și diversifice baza de produse. Compania a extins marca în industria piscinelor, capacele pentru piscină Bubble Wrap au fost extrem de populare. Cu bule mari de aer, capacele au ajutat la captarea razelor solare și la reținerea căldurii, astfel încât apă din piscină a rămas caldă, deși aceste bule nu au fost poppabile (bune de spart) . În cele din urmă, firma a vândut linia.

          Astăzi, Sealed Air este o companie Fortune 500 cu vânzări de 4,5 miliarde de dolari în 2017 și 15.000 de angajați care deservesc clienții din 122 de țări

Vă place acest articol?

Distribuie pe Facebook
Distribuie pe Twitter
Distribuie pe LinkedIn
Distribuie pe Pinterest